silver world


ENTRY ABOUT LINKS TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

Updated : MAMA 2012
Friday 30 November 2012 - Permalink - 0 Comments

HI, hari niy maybe aku buat entry panjang lebar sikit. Hahah. Kalau takde orang baca pun aku tak kesahlah, maybe selama niy aku syok sendiri but do i care. Hmm, hariniy nak cerita pasal pemenang-pemenang MAMA 2012 bagi setiap katogeri. Hahaha semangat aku, ye ah mentang-mentang kumpulan BigBang ada menang. Hmm, btw aku sanggup ketepikan MLM malam tadi semata-mata untuk tengok MAMA 2012, dan yang paling worst sekali aku ketepikan Jozan untuk BigBang, wow fantastic baby ! Hehe, see betapa sayangnya aku dekat BigBang tu *angauduaminit*. Aku sikit je nak mengalirkan air mata sebab time BigBang menang Best Male Group GD sorang je ada, yang lain maybe tak datang. Haduhh, itu takpe. Bukan beria-ria aku tunggu BigBang buat persembahan, kata diaorang buat persembahan pertama tapi BigBang buat persembahan second last, frust gila sampai aku tumbuk-tumbuk dinding dekat rumah aku. 

Dalam hati aku dah mencarut bagai, takboleh nak tunjuk sebab waktu tu malam pukul 1-1:30 gitu ah, takboleh jerit takut kene saman :P Bhahahah, aku dh bengang gila tunggu BiGBang punyalah lama untuk buat persembahan dalam hati aku baik aku tengok MLM tadi (see, menyesal tak sudah) Dahlah, time dorang menang Anugerah mende tah, dorng takde wakil dorang Epic High, time tu, nak gila aku menjerit dah tak hiraukan keamanan rumah tangga orang lai phew :3 Hmm, tak kesah lah aku tetap sabar menanti persembahan dorang. Tunggu punya tunggu tibatiba. Terpaper indah lagi besar BigBang ! Wuhuhu aku terloncat -loncat macam orang tak betull -.- Hahah abaikan je aku. Sorang-sorang keluar, Daesung, pastu TOP, pastu Taeyang :*, pastu Seungri last baru GD nyanyi then, Yo Gi Bu To ra, Mo rul mo yo ra, we gon party like lilililalala, hahah akupun ber-pesta ah time tu, shake the body yeah !



Ha inilah persembahan yang memukau penonton, memukau aku, memukau segala yang bernama manusia -..- Hmm, dan memukau segala-galanya lah. My only Babyboo, BigBang. Hahah time Seungri nyanyi lagu crayon part yang, come on girls yeah come on boys, come on, come on, yeah, come on, come on. Aku pun bangun ! Hahah aku tak berhenti menari depan TV semalam, syok gile tak pernah aku rase se-syok gitu. Hikhok, dan mak aku abang aku dengan adik laki aku melihat ke arah aku yang tengah syok menari gaya Taeyang tu *lhasangat* berbunyi *krikrik*, aku? Hiraukan mereka yang tak berhenti suroh aku stop menari dan menyanyi,  hahah aku tetap dengan Boom Shakalaka Boom Shakalaka Boom Shakalaka, dance, dancee, dance, dance, dance ! Hahah see, gila wey. Hmm back to main tittle,  okey tanpa membuang masa inilah pemenang-pemenang bagi setiap kategori. Senarai pemenang aku kreditkan kepada Shawol@B2st

Best Male Group : BIGBANG
Best Female Group : SISTAR
Best Collaboration Performance : Troublemaker
Mnet PD's Choice : BAP
Best Asian Artist : Wang Leehom
Best Asian Artist (Japan) : AKB48
Best Asian Artist (Philippines) : Sarah Geronimo
Best Asian Artist (Vietnam) : My Tam
Best Dance Performance Male Group : SHINee
Best Dance Performance Female Group : f(x)
Best Vocal Performance Solo : K.Will
Best Vocal Performance Group : Davichi
International Favorite Artist : Psy
Best OST : Seo In Guk & A-Pink's Eunji (All For You)
Best Asian Artist (Singapore) : Taufik Batisah
Best Asian Artist (Indonesia) : Agnes Monica
Best Female Artist : IU
Best Band Performance : Busker Busker
Best Music Video : Psy
Best Asian Artist (China) : Li Yuchun
New Asian Artist (China) : TimeZ
New Asian Artist (Thailand) : Natthew
New Asian Artist Group : EXO
Style in Music : Gain
Best Rap Performance : Epik High
Guardian Angel Worldwode Performer : BIGBANG
Best Male Artist : G-Dragon
Best Line : Super Junior
Best Global Group Female : KARA
Best Global Group Male : Super Junior
Artist of the Year : BIGBANG
Album of the Year : Super Junior
Daesang : Psy