silver world


ENTRY ABOUT LINKS TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW

Segmen I Adore My Bias By Amni dan Dalilah
Wednesday 12 December 2012 - Permalink - 0 Comments


Hye annyeonghaseyo. Hahaha.  Good Morning. Hari ni tangan gatal pulak nak join satu Contest niy. Sebab aku seorang kpopers so aku nak join segmen ni secara suka suka tiada paksaan atau haiwan yang disembelih. Hoho *ktaklawakpun* Jangan risau ye, syarat penyertaan semua sudah licin dan dengan smooth aku patuhi. Aku takda printscreen so takboleh nak buktikan dengan kukuh lagi . Tapi jangan lah "kurang pandai" sangat sebab aku tidak akan join segmen dorang kalau aku tak follow blog dieorang -,- Ken? Am i right. Yeah, i know i always right. (Ayat mintak kene libas) Okey tanpa membuang masa. Ini soalan-soalan SPM yang perlu aku jawab.


Soalan-soalannya ialah

1. Bila korang mula minat kpop?

= Aku minat kpop since 2011 tapi masa tu macam masih baru dan blurr malah tak tahu pun maksud kpop tu ape. *teruk kan* 

2. Bias korang yang pertama korang minat siapa?

= Lee Donghae Super Junior

3. Korang ada berapa bias?

=Banyak, hahaha 7 sahaja.

4. Top 3 bias korang siapa?

=Berat soalan tu *hmm* , Taeyang, L.Joe and Minhyuk.

5.Kenapa korang minat dia?

= Aku minat Taeyang sebab dia pandai menari. Yeah badannya lembut sangat bila menari. Dia ada banyak keistimewaan, selain pandai menari suara dia juga sedap. Hahaha terbaik woo (y) And paling penting sekali is dia sangat sexy. *Aumm* Geramgeram >< Dia mempunyai semangat yang tinggi bila melakukan sesuatu. 

=Aku minat L.Joe sebab muka dia nampak sangat "matured". Aku jugak yakin kalau korang tengok dia for the first time macam aku dulu, korang akan terus terpikat. Suara dia pun mantap. Dia ni macho macam Aaron Aziz. Hahahah. sorry melencong ke arah artis melayu. Dia niy Daebak lah. Tak tau nak cakap apa lagi.

= Aku minat Minhyuk sebab die comel ++++++ Ha banyak kan? Saya yakin lagi yakin -,- hahah banyak yang menjadikan Minhyuk sebagai Bias diaorang sebab kecomelan muka dia yang melampaui batas. Hahaha. Dia kira BabyBoo saya. ^^ Comel dan cun. Suara dia juga memikat para gadis~ *cehayat*  Hahah no reason untuk kauorang nak tolak dia ;) Trust me

6. Macam mana boleh minat dia?

= First tengok Bigbang dekat youtube, aku search lagu BadBoy yang selalu kengkawan aku nyanyi, Then jumpa. Saya tekanlah yang MV punya. Memang tipulah kalau first time tengok Bigbang tak terpikat dengan TOP. -,- Then time dia nyanyi saya terus, wau. Lembutnya badan dia time nyanyi part "you are my lay lay lay lay lady~" Memang ohsemm gile , then terus cairr ^.^ Hehe.

= Aku secara tak sengaja tertekan nama L. Sebab tu nama stage Myungsoo kan? Then tengah seronok-seronok tengok gambar Myungsoo tetiba entah dari mana gambar L.Joe yang comel gila gila ada. Saya pun tengoklah detail gambar dia. Saya tengok ada nama L.Joe then saya search lah L.joe dan wow. Gambar dia semua memikat hati saya. Gila melecun lah :D Hahahah wa caya sama lu lah beb. 

=Sebenarnya nak tengok video BTOB dekat youtube. Then aku tengoklah how they dance and sing *cewah* And i love them very much. Aku tengok ada sorang ni comel gila, yelah first time tengok mestilah tak tau nama kan? Saya search BTOB members profile. Then jumpalah gambar dia. Nama pendek dia Minhyuk so saya type dekat google images, Minhyuk then terpaper indah gambar dia yang semua nya comel. Ha sebab tu yang boleh terpikat dengan dia.

7. Gambar bias yang paling korang suka

Taeyang 


Haih see. Wa sayang gila gambar ni. Serious handsome gila gila gila plus plus plus. Hahah k stop.

L.Joe


Aww so adorable. Lalalala.  See his lips? Mintak kene cium dengan aku ha tu-,- Hahahah.

Minhyuk


Omaigod, kecomelan melampaui batas. Nnyenyenyenye.. Awak so kiyowo...

8. Suara bias korang dalam lagu/cerita apa yang paling korang suka?

=Aku paling suka Taeyang time I Need A Girl. Wah, gorgous gila suara dia. Memang mantopp gitu~ Wow Fantastic BABY. nyenynye. Aku suka suara LJoe time dia speaking English. OMG serious comel gila doh. Tak pastilah tapi aku type je dekat youtube L.Joe speaking english. Ha, tengoklah macam mana kecomelan dia berbahasa English memang kaw-kaw. Minhyuk pula aku suka time dia nyanyi lagu Irresistible lips. Hahah sangat adorable, kau hadoe? Nak sebut tajuk lagu pung aku berbelit-belit lidah. Hahaha xd

9. Apa yang special pasal bias korang tu?

=Hmm, semua ada keistimewaan tersendiri. Yang paling special ialah aura dan bakat mereka tersendiri. :)

10. Group Kpop mana yang korang paling minat sekarang?

=BigBang, BTOB, 2PM, Shinee, Super Junior and Beast.

11. Music video KPOP yang paling korang minat apa? Nyatakan sebab.

= Of course, PSY Gangnam Style.Cap dia cenggini ha (y) Sebab dia banyak. Tarian dalam mv tu sangat unik dan jarang dijumpai. Gangnam Style jugak menjadi phenomenon satu dunia . Lagu dia jugak telah di-parodykan oleh semua negara yang terdapat di bumi ini. Hahaha, hidup Gangnam Style. Op Op Op Op Op Oppa Gangnam Style !

12.Korang pernah tak pergi showcase/konsert diorang?

= Tak pun. Tapi teringin nak pergi terutama kalau ada konsert BIGBANG .. HuHU. Ada rezeki wa pasti datang ma~

13. Album kpop yang korang ada sekarang?

=Hahahahahaha. Okey stop gelak~  Hmm, takda. Hheheh teringin jugak nak beli tapi taktahu nak dapat dari mana.

14. Kalau korang diberi peluang untuk ke Korea.....Bias mana yang korang nak jumpa dulu.

=Err-,- Of course lah Taeyang. Hahahaha. Kalau dapat jumpa dia nak peluk dan berkepit dengan dia 24 hours. Hahah. Nanti kalau jumpa dia ada chance lah nak jumpa ahli BiGbANG lain *hahahahahha* gelakjahat. pfttt. 

15. Andai kata 3 ultimate bias korang baca post ni..... Apa ucapan korang untuk dia?

= First of alls. Saranghae oppa. I 've been spending a long time in admiring you guys. You guys are totally awesome and always awesome. Taeyang will you be my husband forever? L.Joe will you be mu boyfriend forever? Minhyuk will you be my only babyboo forever? Hmm, please say YES. Annyway i always support you whatever you do. Hwaiting Oppa Saranghae. 

Taq = Dia , Dia dan Dia